jebril
یک شنبه 8 دی 1392برچسب:پفک - چی توز, :: 23:43 ::  نويسنده : hr ashouri

کـوکـا کـولا


موضوع برند و لوگوی کوکا کولا رو که یادتون میاد؟
وقتی نوشته ی انگلیسی کوکا کولا رو از آخر نگاه کنید مشاهده خواهید کرد:
 " لا محمد لا مکه "



ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 13:4 ::  نويسنده : hr ashouri

آشنایی با نوردهی در عکاسی دیجیتال – مثلث نور

 

مثلث نور

سه عنصر اصلی در نوردهی عبارتند از:

۱- ایزو – میزان حساسیت سنسور دوربین های دیجیتال نسبت به نور

۲- دیافراگم – میزان باز یا بسته بودن روزنه ی دیافراگم در هنگام عکاسی

۳- سرعت شاتر – مدت زمانی که شاتر باز خواهد ماند

به کارگیری این سه عنصر در کنار یکدیگر می تواند یک نوردهی مناسب در عکس هایمان به ما ارائه دهد.

نکته بسیار مهم این است که تغییر در هر یک از این عناصر بر دو عنصر دیگر تاثیر می گذارد و نهایتا بر عکس شما تاثیر خواهد گذاشت.این بدان معناست که شما هرگز نمی توانید با بکارگیری یکی از این عناصر به یک عکس خوب دست پیدا کنید،بلکه باید هر سه عنصر را در نظر بگیرید و در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمایید.

برای فهمیدن رابطه ی این سه عنصر و شناخت مثلث نور می توانید از ۲ مثال معروف استفاده کنید:


بسیاری از مردم برای فهم و توصیف رابطه ی بین ایزو،دیافراگم و سرعت شاتر از مثال های متفاوتی استفاده می کنند تا به ما کمک کنند بهتر این موضوع را درک کنیم.من در اینجا دو تا از معروف ترین و ساده ترین راه ها برای شناخت و فهم مثلث نور را برای شما توضیح خواهم داد.اما قبل از هرچیز این نکته را یادآور می شوم که این مثال ها،مانند اکثر مثال ها،کامل نیستند و فقط هدف را واضح تر و گویا تر می کنند.

۱- پنجره:

پنجره

تصور کنید دوربین شما مانند یک پنجره است که دو بال در جلوی آن قرار دارد که باز و بسته می شود،درست مانند آن چه در عکس می بینید.

در این مثال باز یا بسته بودن دیافراگم همان سایز پنجره است،هرچه بزرگ تر باشید نور بیشتری وارد اتاق می شود و هرچه کوچک تر باشد نور کمتری وارد اتاق خواهد شد.

سرعت شاتر مدت زمانی ست که بال های پنجره باز خواهند بود،هرچه بیشتر باز بماند نور بیشتری وارد اتاق خواهد شد.

حالا تصور کنید شما در داخل این اتاق،رو به پنجره ایستاده اید و یک عینک آفتابی به چشم دارید.چشمان شما نسبت به نوری که از پنجره وارد اتاق می شود تقریبا بی تفاوت هستند.این اتفاق مانند همان ایزوی دوربین شماست.

راه های زیادی برای افزایش نور موجود در اتاق وجود خواهد داشت.شما می توانید مدت زمانی که بال های پنجره باز است را افزایش دهید (یعنی شاتر را مدت زمان بیشتری باز بگذارید)، شما می توانید اندازه ی پنجره را بزرگ تر کنید (یعنی دیافراگم را بازتر کنید)، همچنین شما می توانید عینک آفتابی خود را از چشم هایتان بردارید (یعنی ایزو را افزایش دهید).

به هر حال این مثال کامل نبود اما به شما کمک می کند با استفاده از همین ایده بتوانید راحت تر مثلث نور را بشناسید.

۲- آفتاب گرفتن:

آفتاب گرفتن

یکی از مثال هایی که به تازگی توسط یکی از دوستانم با آن آشنا شدم این بود که تصور کنیم سیستم نور دوربین ما،مانند آفتاب گرفتن است!

همه ی ما دوست داریم پس از آفتاب گرفتن رنگ پوستمان زیبا باشد اما در بسیاری از مواقع پوست ما می سوزد،یک نوردهی مناسب باعث گرفتن یک عکس زیبا (رنگ پوست زیبا) می شود و یک نوردهی نا مناسب باعث سوختن و از بین رفتن عکس (سوختن پوست) می شود.

در این مثال پوست ما و حساسیت آن نسبت به نور خورشید شبیه به همان ایزوی دوربین ماست،پوست بعضی از انسان ها نسبت به بقیه حساس تر است.

سرعت شاتر در این مثال تشبیه شده به مدت زمانی که ما زیر آفتاب سپری می کنیم.هرچه بیشتر زیر آفتاب بمانید شانس بیشتری برای رسیدن به یک رنگ پوست زیبا خواهید داشت،البته نباید فراموش کرد زیاده روی در این کار موجب سوختن پوست شما خواهد شد! چیزی شبیه به همان نوردهی زیاد یا Over Exposed در عکاسی!

دیافراگم تشبیه شده به کرم ضد آفتابی که شما استفاده می کنید.کرم ضد آفتاب با توجه به استحکام و توانایی اش میزان مشخصی از نور خورشید را بازتاب می دهد،بکار گرفتن یک کرم ضد آفتاب قوی موجب رسیدن نور کمتری به پوست شما خواهد شد.در نتیجه فردی با پوست حساس نسبت به نور،با استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند مدت زمان بیشتری از نور خورشید استفاده کند (یعنی با کوچک کردن روزنه دیافراگم میتوان میزان حساسیت سنسور نسبت به نور – ایزو – را افزایش داد).

همانطور که گفتم؛هیچ مثالی کامل نیست و نمی تواند دقیقا مشبه را توضیح دهد،اما این مثال ها می توانند در امر یادگیری کمک شایانی به شما بکنند.

از هرچه می توانید استفاده کنید!

تسلط کامل به مبحث نوردهی و توانایی گرفتن عکس با نور مناسب نیازمند تمرین و تکرار بسیار خواهد بود.این کار شبیه به یک چشم بندی است و حتی عکاسان با تجربه نیز تنظیمات خود را آزمایش می کنند تا اشتباهی رخ ندهد.به یاد داشته باشید تغییر دادن هر یک از این عناصر فقط در نوردهی عکس شما تاثیر نمی گذارد بلکه هر یک از عناصر می تواند تاثیرات دیگری در عکس داشته باشید (برای مثال همان طور که در مقالات گذشته گفتیم تغییر دیافراگم موجب تغییر عمق میدان، تغییر ایزو موجب تغییر میزان نویز و تغییر سرعت شاتر موجب تغییر سرعت سوژه در عکس خواهد شد).

نکته ی قابل توجه در رابطه با دوربین های دیجیتال این است که آن ها بهترین گزینه برای یادگیری مثلث نور هستند،زیرا در این دوربین ها شما می توانید با کمترین هزینه و انرژی موارد متعددی را امتحان کنید و به نتایج مختلفی دست پیدا کنید.شما می توانید بدون صرف هزینه هر تعداد عکسی که می خواهید بگیرید،همچین می توانید از حالت های اتوماتیک و دستی آن استفاده کنید، معمولا دوربین های دیجیتال حالت های نیمه اتوماتیک نیز دارند مانند حالت تقدم سرعت شاتر و یا تقدم دیافراگم که به شما اجازه می دهند فقط یک یا دو متغیر از مثلث نور را تغییر دهید و بقیه متغیر ها با توجه به یک یا دو متغیری که شما تغییر داده اید به شکل اتوماتیک تغییر می کنند.

در رابطه با هر یک از عناصر مثلث نور می توان بحث های طولانی و مفصلی انجام داد،به شما پیشنهاد می کنم سایر مقالات ما در این رابطه را بخوانید،زیرا به شما کمک می کنند مباحث مربوط به نوردهی و مثلث نور را بهتر بشناسید و از تاثیرات هر عنصر بر عنصر دیگر و همچنین بر عکس ها مطلع شوید.

شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 13:44 ::  نويسنده : hr ashouri

 

دو خواهر و یک برادر دارم که همگی ازدواج کردند و من که از همه کو چکتر هستم با خانواده زندگی میکنم وطبیعتاً مجرد هستم.

 

نام: احسان علیخانی زادروز : ۱۵ آبان ۱۳۶۱ محل تولد: تهران تحصیلات : کارشناسی در رشتهٔ مدیریت بازرگانیاز دانشگاه دانشگاه تهران پیشه : تهیه‌کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان، کارگردان سال‌های فعالیت: از سال ۱۳۷۹ دستیار کارگردان، از سال ۱۳۸۱ کارگردان ، از سال ۱۳۸۳ مجری تلویزیونی
درباره احسان علیخانی : • در دوران مدرسه درسخوان اما شیطون – برای مهار شیطنت مدیر مدرسه او را مبصر کلاس کرد • در دوران دبیرستان یک سال در تیم نوجوان پرسپولیس و ۱ سال سایپا بازی کرد و بعلت ۳ بار شکستگی پا دیگر قادربه بازی در چمن نبود و سراغ فوتسال و تنیس رفت. • برپا کننده جشن ها و مراسم مدرسه در دبیرستان و اجرای تئاتر • سال ۱۳۷۹ با رتبه ۷۷۰ با رشته مدیریت بازرگانی وارد دانشگاه تهران شد • در سال ۷۹ با دستیاری کارگردانی در سریال ها و فیلم های سینمایی وارد کار هنری شد مثل پرونده های مجهول – بهشت آبی – هفت ترانه • سال ۸۱ بعنوان کارگردان آیتم وارد شبکه ۱ شد • سال ۸۲ خیلی اتفاقی جلوی دوربین رفت و اجرا را شروع کرد • برنامه های نظیر قله های افتخار – صبح بخیر ایران – باشگاه مهرورزان – ایران ما – پسرای ایرونی • سال ۸۳ به شبکه ۳ رقت با برنامه صبح آمد – مسابقه رباط ها • سال ۸۴ جزر و مد – سال ۸۵ جزر و مد • کارگردانی ۲ دوره جشن قهرمان قهرمانان • کارگردانی ۲ دوره جشن سالگرد شبکه ۳ • تهیه کننده برنامه های محرمانه – عطر بارون – مثل هیچکس – نور بالا –لطفاً ملاحظه شود –ماه عسل ۸۶ ، ۸۸ ، ۹۰،۹۲ • کارگردانی مستندهای شیخ بهایی – المپیاد فیزیک اصفهان • تهیه کننده ویژه برنامه تحویل سال ۸۷ ، ۸۹ ، ۹۰ ، ۹۱
گفتگو با احسان علیخانی: برای خوانندگان ما بفرمایید که چند سال دارید و کجا متولد شده اید ؟ در ماه آبان و درآلوده ترین شهر دنیا یعنی تهران متولد شده ام و سی و اندی دارم.
در چه زمینه ای تحصیل میکنید؟  مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
چند خواهر و چند برادر هستید؟ دو خواهر و یک برادر دارم که همگی ازدواج کردند و من که از همه کو چکتر هستم با خانواده زندگی میکنم وطبیعتاً مجرد هستم.
مدیریت بازرگانی کجا و اجرا کجا؟! الف:من خیلی به کارگردانی و بازیگری علاقه داشتم اما در مقطع پیش دانشگاهی که بودم خیلی مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که به مقوله ی هنر به عنوان شغل دوم نگاه کنم بنابر این خوب درس خواندم و مدیریت بازرگانی قبول شدم . اما در کنار آن در این زمینه هم فعالیت میکردم. با این وجود در حال حاضر این کار در اولویت من قرار گرفته و درس و دانشگاه در اولویت نوزدهم.
شروع فعالیت هایتان به چه صورت بود؟ با باشگاه مهر ورزان جوان همکاری کردم و در برنامه ی پسرای ایرونی که تابستان ۸۳ پخش شد معرفی شدم .برنامه ی بسیار خوب و محبوبی بود خیلی دوست دارم دوباره این کار را تجربه کنم .بعد هم وارد شبکه ی ۳ شبکه ی جوان و محبوب خودم شدم همین جا باید از نادر کاشانی بسیار تشکر کنم که حکم یک پدر دلسوز را برای من داشته و دارد.
گفتید که سریال هم کار کردید در مورد آن توضیح می دهید؟ بله, سریال پرونده های مجهول به کارگردانی جمال شورجه بود که هم کار بازی را بر عهده داشتم و هم دستیار کارگردان بودم.
چه نقشی داشتید؟ نقش خیلی بدی بود! من- یعنی آن بازیگر- در پارک نقش اول های سریال را معتاد میکردم!
در اجرا به چه چیزی بیشتر توجه می کنید؟ من چون خودم منتقد بسیار جدی ای بودم و در تلویزیون از هر اجرایی خوشم نمیامد, سعی کردم همیشه حضور بیننده را کنار خودم احساس کنم.
خودتان رادیو را بیشتر دوست دارید یا تلویزیون را ؟ صد در صد تلویزیون هم برای مخاطب جذاب تر است و هم برای من اما کار در رادیو مشکل تر و حرفه ای تر است.چون فقط کلام است. اما در کل خیلی دوست داشتم رادیو را هم تجربه کنم.
تا به حال سعی کرده اید از کسی در این راه تقلید کنید؟ اصلاً و به هیچ وجه.
سعی نکردید از کسی الهام بگیرید؟ نمیتوانم بگویم نه, ولی دوست داشتم یک سبک برای خودم ابداع کنم فکر میکنم موفق هم بودم و متفاوت کار کردم .البته این که کارم خوب بوده یا نه مردم باید بگویند.
فکر میکنید شماره ی شما را از کجا پیدا میکنند؟ این بزرگترین سوال زندگی من است!(می خندد)
 تا به حال پیش امده شما را با کسی اشتباه بگیرند؟ بله چند سال پیش بعد از پخش سریال خط قرمز مرا با ایمان اشراقی اشتباه می گرفتند!(نه که خیلی هم شبیه اند!!!والله نه از نظر قیافه خیلی شبیه اند ,نه وقار و متانت!)
 بهترین و بدترین اتفاقی که در این کار برایتان افتاده چه بود؟ از طرف سازمان به مکه رفتم جز بهترین خاطرات من بوده.بدترین خاطره ام هم این است که در یکی از سفرهای برنامه ی پسرای ایرونی به شدت بیمار شدم.
تکیه کلام شما چیست؟ ((یه نکته بگم)) یا(( سایتون کم نشه)).
بزرگترین عیب شما چیست؟ کمی شلخته هستم.
بزرگترین حسن شما چیست؟ بسیار پرانرژی هستم.  
به مادرتان در کارهای خانه کمک نمکنید؟ به خدا فرصت نمیکنم. البته مادرم خیلی هوای بچه هایش را دارد.!
زیباترین مکان در دنیا به نظر شما کجاست؟ شک ندارم مسجد الحرام است.
بهترین شاعر از نگاه شما؟ سهراب سپهری را خیلی دوست دارم.
یک بیت شعر از شاعر مورد علاقه تان برایمان می خوانید؟  کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ کار ما شاید این است که در افسون گل سرخ شناور باشیم.
در رانندگی محتاط عمل میکنید یا خیر؟ کمی بد رانندگی میکنم و خب, رالی راهم خیلی دوست دارم.
چقدر قوانین راهنمایی را رعایت میکنید؟ من نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان جریمه شدم! تا یاد بگیرم کمربند ایمنی را ببندم.
یک پیام شادی بگویید؟ هم محتوا و هم عنوان مجله ی شما بسیار خوب است . چیزی است که احساس میشود در جوامع امروزی کمرنگ شده و شادی ها مصنوعی شده و لبخندها از ته دل نیست.
برای جوانانی که به حرفه ی شما علاقه دارند چه سخنی دارید؟ خیلی از هنرمندان میگویند که از طریق تحصیلات اکادمیک وارد این حرفه شویدمن این را قبول ندارم. باید استعداد در وجود جوان باشد تا بتواند موفق شود.من هم به نظر خودم استعداد داشتم,آمدم,تقویتش کردم و البته خیلی هم کار راحتی نبود.پس از جوانها میخواهم که بگردند و استعداد خود را پیدا کنند چون هر کسی در یک کاری استعداد دارد. آن را پیدا کنند و تلاش کنند. نا امیدی بدترین سرعت گیر در این راه است درست مثلسرعت گیر های خیابانهای تهران.
 و در پایان…….؟ مثل اخر برنامه هایم میگویم فردا دوباره صبح می آید از این مسیر پس چشم انتظار لحظه ی دیدار میشویم .
 

 

مجریان صاحب سبكی كه هر كدام در این مدت، به دلایلی از تلویزیون كنار گذاشته شدند.

 

به بهانه حذف فرزاد جمشیدی از برنامه‌های رمضان و بازگشت احتمالی جواد یحیوی روی آنتن، مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقاتی كه منجر به حذف شش مجری صاحب سبك از تلویزیون شد.در مناسبت‌های مختلف، علاوه بر بحث تصاحب كنداكتور توسط انواع و اقسام سریال كمدی و درام و ... رقابت برای اجرای برنامه‌های ویژه آن مناسبت‌ها هم از آن دسته مسائلی است كه نمی‌شود نادیده‌اش گرفت. امسال با شروع ماه رمضان، علاوه بر بحث جنجالی بازگشت مجدد علیخانی به «ماه عسل»، دو بحث داغ دیگر هم در جریان بود. فرزاد جمشیدی بعد از چند سال اجرای مداوم برنامه «ماه خدا»ی سحرهای رمضان، امسال به دلیل حواشی فراوانی كه برایش به وجود آمد، مجبور شد صندلی همیشگی‌اش را خالی كند و آن را در اختیار حسن سلطانی بگذارد.از طرف دیگر قبل از شروع رمضان، خبرهایی مبنی بر بازگشت جواد یحیوی به تلویزیون و اجرای «جشن رمضان» هم شنیده می‌شد ؛ مجری‌ای كه چهار سال پیش، در جریان اتفاق‌های بعد از انتخابات، ممنوع‌الاجرا شد و تا امروز به تلویزیون بازنگشته. البته با گذشت 6 شب از ماه رمضان، هنوز خبری از این مجری نیست و بعید به نظر می‌رسد بازگشت او به تلویزیون همچنان قطعی باشد! به هرحال به بهانه این رفت و برگشت‌ مجریان شناخته شده به تلویزیون و جنجال‌های اخیری كه برای این مجریان اتفاق افتاد، پرونده‌ای تدارك دیدیم درباره مجریان صاحب سبكی كه هر كدام در این مدت، به دلایلی از تلویزیون كنار گذاشته شدند قربانی اتفاقات سیاسی جوانی لاغر و تركه‌ای كه خیلی صریح و راحت حرف می‌زد و بی‌مهابا سوالاتش را از مهمانان برنامه‌اش می‌پرسید. حالا فرقی نمی‌كرد مهمان برنامه حاج آقا قرائتی بود یا عطا‌ءالله مهاجرانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد. این جوان تركه‌ای و خوش صحبت كسی نبود جز جواد یحیوی. مجری متفاوتی كه علاوه بر راحت حرف زدن ، جلوی دوربین هم راحت بود، به قدری كه حتی اگر ترجیح می‌داد كوسن روی مبل را بردارد و روی زمین بگذارد و روی آن بنشیند و برنامه‌اش را اجرا كند ، این كار را می‌كرد.او با اجرای متفاوت برنامه تابستانه «طعم آفتاب» كه بعد از ظهرها از شبكه تهران پخش می‌شد، توانست سبكی تازه در اجرای برنامه‌های تلویزیونی از خود به جا بگذارد و به اوج شهرت و محبوبیت برسد. خیلی‌ها معتقدند عادل فردوسی‌پور، فرزاد حسنی، احسان علیخانی و... با تاسی از نوع اجرای او به مجریانی جسور و جریان‌ساز تبدیل شدند.با اینكه مجری جریان‌سازی بود اما در ادامه نتوانست موفقیت «طعم آفتاب» را تكرار كند. او در اواخر كارش به اجرای مسابقات زنده تلفنی رسید. گفته می‌شود پشتیبانی از یكی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 88 و حضور مستمر در میتینگ‌های این نامزد و اجرای مراسم‌ او موجب شد تا مسئولین تلویزیون او را از حضور در برنامه‌های این رسانه محروم كنند.هرچند او از یك سال و نیم قبل از آن هم كاری در تلویزیون روی آنتن نداشت.مدتی در كیش مشغول فعالیت تجاری بود و این روزها بازیگری را دنبال می‌كند. در هاله ای از ابهام ابتدا كارش را با برنامه‌های سیاسی و تاریخی آغاز كرد ولی بعد به سمت اجرای برنامه‌های خانوادگی كشیده شد. او را نمی‌توان متعلق به برنامه خاصی دانست . برنامه صبحگاهی شبكه سه را می‌توان آغاز شهرت او دانست. صادقی به دلیل اینكه اولین مجری كاملا انرژیك و پرجنب و جوش تلویزیون بود خیلی سریع توانست در تلویزیون پر كار شود.با اینكه هیچ گاه به صورت رسمی‌ اعلام نمی‌شود كه افراد در تلویزیون ممنوع التصویر هستند ولی زمانی كه به یك مجری توانمند و محبوب برنامه‌ای داده نمی‌شود خیلی غیر‌رسمی‌ این ممنوع التصویری به وجود می‌آید. در اكثر موارد علت این ممنوع‌التصویری مشخص است اما در مورد ژیلا صادقی علت این مسئله بسیار مبهم و نامشخص است. خیلی‌ها حضور او به عنوان یك زن در تبلیغ یك محصول تجاری و خارجی را علت كنار گذاشتن او از اجرای برنامه در تلویزیون می‌دانند.او فعلا به كارهای هنری و شخصی‌اش می‌پردازد. البته قرار بود به عنوان تهیه كننده یك برنامه روانشناختی را برای شبكه سه تهیه كند ولی آن برنامه هم فعلا در هاله‌ای از ابهام است. از طرفی او در مراسم‌های مختلف هم به عنوان مجری حضور دارد و آخرین مراسم مهمی ‌كه اجرایش را به عهده داشت اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1389 بود كه نوع پوشش او در آن برنامه حسابی جنجال به پا كرد.
زبان سرخ و سر سبز فرزاد حسنی از همان ابتدا با جسارت و لهجه صریح وارد تلویزیون شد به همین دلیل هم خیلی زود هواداران و مخالفان زیادی پیدا كرد. او با برنامه كوله پشتی كه ایام تابستان از شبكه سه روی آنتن می‌رفت به شهرت رسید.از قدیم گفته‌اند: «زبان سرخ سر سبز دهد برباد»، همان یك برنامه كوله پشتی كه فرزاد حسنی مقابل سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ایستاد و به شكل بی‌سابقه ای روی آنتن زنده تلویزیون برخورد ماموران انتظامی‌ با مردم را در مقابل فرمانده‌شان به چالش كشید خیلی‌ها مطمئن بودند عاقبت خوبی در انتظار حسنی نخواهد بود. او یكسری خط قرمزها را شكسته بود و این باعث شد تلویزیون هم به دنبال دردسر برای خودش نگردد.تا سال پیش حسنی نیم بند در تلویزیون حضور داشت و سالی یك بار در ویژه برنامه‌های نوروزی شبكه سه به اجرا می‌پرداخت اما از زمانی كه علی ضیا رو شد، دیگر آن فرصت هم از او گرفته شد. در این مدت حسنی بیشتر به كارهای رادیویی‌اش مشغول است و بازیگری را جدی‌تر پیگیری كرده، حضور در سریال «مسیر انحرافی» و بازی در فیلم‌های سینمایی «آمین خواهم گفت»، «در امتداد شهر» و «عملیات مهدكودك» از مهم‌ترین تجربه‌های بازیگری او در این سال‌هاست مثلثی كه كار دستش داد مدت‌ها طول كشید تا رضا رشید‌پور از جك گفتن در آیتم‌های صبح بخیر ایران جدا شود و به عنوان یك مجری خودش را در تلویزیون مطرح كند. او با سری برنامه‌های «شیشه‌ای»! به اوج شهرت رسید. رشید‌پور در سه‌گانه «عبور شیشه‌ای»، «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» تقریبا تمام سوپراستارهای سینما و چهره‌هایی را كه تا به حال حتی یك بار پایشان به تلویزیون باز نشده بود به برنامه‌اش آورد و به واسطه حضور آنان مشهور شد.در حالی كه 35 قسمت از برنامه «مثلث شیشه‌ای» گذشته بود، ناگهان پخش این برنامه متوقف شد، همان موقع دلیل این مسئله را نماد برنامه مثلث شیشه‌ای و شبیه بودن آن به نماد فراماسونرها دانستند. البته یكسری صحبت‌های مهمانان برنامه روی آنتن زنده و ناتوانی رشیدپور در كنترل آنها هم مزید بر علت شد.رشید‌پور بعد از جدا شدن از تلویزیون سعی كرد خودش را در ورطه بازیگری بیازماید كه نتیجه‌اش حضور در فیلم‌هایی چون «بی پولی»، «شیش و بش»، «سوپر استار» و «در امتداد شهر» بود. حضور جنجالی‌اش در شبكه ایرانیان و حركت عجیب و غریبش در ساخت كلیپ‌های متعدد و قرار دادن آنها روی شبكه یوتیوب از دیگر كارهای رشیدپور در سال‌های اخیر بوده است. او به تازگی مدیر شبكه تلویزیونی پرسپولیس شده است. رشته‌ای كه سر دراز دارد آزاده نامداری با اینكه كارش را با برنامه خط مستقیم شبكه تهران شروع كرد اما تا سال 84 كه اجرای آیتم «تازه‌ها»ی «سیمای خانواده» به او سپرده شد، كسی او را به عنوان مجری نمی‌شناخت. او شیوه خاصی از اجرا را وارد تلویزیون كرد. اولین مجری بود كه چادر رنگی سرش می‌كرد، شیطنت‌های خاص خودش را داشت و به خاطر خوش‌رویی و تند صحبت كردنش، خیلی مورد توجه قرار گرفت.بعد از اجرای برنامه تحویل سال 91 به همراه احسان علیخانی، حواشی زیادی برای او به وجود آمد و نهایتا از گوشه و كنار شنیده شد كه بعد از آن برنامه، ممنوع‌الاجرا شده است. این در حالی بود كه نامداری در همان سال برنامه «خانمی كه شما باشی» را هم اجرا كرد و اتفاقا خیلی هم پرمخاطب شد اما این هم نتوانست جلوی تصمیم ممنوعیت از اجرای او را بگیرد.خلاصه سال گذشته در چندقسمت اول برنامه «پشت صحنه» علیخانی، اسمش به عنوان نویسنده آورده شد اما این مسئله چندان طول نكشید چون بعد از چند قسمت، اسمش را از تیتراژ هم بیرون كشیدند. او با اینكه قرار بود نوروز امسال با «خانمی كه شما باشی» به شبكه دو برگردد اما چند هفته منتهی به نوروز، اجازه اجرا به او داده نشد و نهایتا برنامه فقط با صدای او روی آنتن رفت.همین اواخر با فرزاد حسنی ازدواج كرد و در شیراز، مسابقه‌ غذا به راه انداخت اما فعلا خبری از حضورش در برنامه جدیدی به گوش نمی‌رسد.
خود ویرانگری از زمانی كه شبكه تهران شروع به كار كرد، به عنوان یكی از مجریان ثابت این شبكه كارش را شروع كرد اما در سال 76 و با حضورش در «مسابقه بزرگ» در كنار سید كاظم احمدزاده، خیلی بیش از پیش برای مخاطبان شناخته شد. حركات عجیب و غریبش جلوی دوربین، شوخی‌های منحصر به فردش با احمد زاده و ترانه‌هایی كه در این مسابقه اجرا می‌كرد همگی در كنار هم باعث شهرت و محبوبیت او شد.سال 84، حسینی در پایان یكی از برنامه‌های زنده «محله بنده نواز» كه از شبكه سه پخش می‌شد از مخاطبان خداحافظی كرد و گفت كه مدتی نیاز به استراحت دارد. همان زمان شایعاتی درباره افتتاح بنگاه معاملات ملكی او در قبرس هم شنیده می‌شد و بعدها مشخص شد كه در آنجا پناهنده شده. با این حال اما مرتضی حسینی، برادر او در مصاحبه‌ای گفته بود كه او اجرا را به دلیل افتادن به ورطه تكرار تعطیل كرده و اصلا دلیل رفتنش، بیزینس نبوده! البته چند وقت قبل از این اتفاق‌ها، شایعاتی درباره اختلاس او از برنامه «جشن رمضان» هم شنیده می‌شد.او بر خلاف سایر همكارانش كه با وجود ممنوع الكاری در ایران ماندند و به وطنشان پشت نكردند ، دست به یك خود ویرانگری شدید زد و در شبكه ها ی ماهواره ای مشغول به كار شد، تا به این ترتیب پرونده خود را برای همیشه ببندد. او تنها فردی است كه در این سیاهه، تلویزیون و مخاطبان آن نباید بابت از دست دادنش ناراحت باشند و خم به ابرو بیاورند.
منبع: روزنامه هفت صبح
 
شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 13:39 ::  نويسنده : hr ashouri

 

در بین هنرمندان ایرانی، كم نیستند كسانی كه شریك زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب كرده و زندگی مشترك خود را اینگونه رقم زده‌اند.

 

 
ازدواج هنرمندان گرچه خبرهای بسیار با خود به همراه دارد، اما همواره یكی از جذاب‌ترین بخش زندگی هنرمندان است. نكته جالب توجه در این گونه ازدواج‌ها، پرورش فرزندان هنرمند است تا جایی كه لیلی رشیدی و باران كوثری از جمله بازیگران مطرح سینمایی هستند. در ادامه این مطلب می‌توانید با برخی از زوج‌های هنری آشنا شوید. رامبد جوان و سحر دولتشاهی  رامبد جوان، هنرپیشه، مجری و كارگردانی است كه نامش همواره با شیطنت‌های خاص او همراه است. جوان كه با نقش «فرید صباحی» در مجموعه خانه سبز شناخته شد، این روزها به خاطر بازی در فیلم «گناهكاران» به كارگردانی فرامرز قریبیان سیمرغ بهترین بازیگر نقش مكمل مرد را از آن خود كرد. البته سحر دولتشاهی نیز از انتخاب در جشنواره فیلم فجر بی‌نصیب نبوده است و بازی در فیلم طلا و مس (همایون اسعدیان) برایش كاندیداتوری جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن را به همراه داشت. نیما فلاح و سحر ولدبیگی بدن نرم و نوع بازی نیما فلاح او را از سایر بازیگران متمایز می‌كند و همین موضوع باعث شد تا در مجموعه‌های طنزی چون ساعت خوش، جنگ 77 و ببخشید شما به خوبی بدرخشد و مدیری را از خود راضی نگه دارد. هرچند كه سحر ولدبیگی نیز تا مدت‌ها در مجموعه‌های مدیری حضور داشت و به طنزهای پاورچین و نقطه‌چین جذابیت بسیار می‌بخشید. مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان مهراب نویسنده مجموعه «پاورچین» بود و شقایق بازیگر این مجموعه. همین حضور باعث آشنایی‌شان و زمینه ازدواجشان را فراهم كرد. شقایق دهقان علاوه بر بازی در این مجموعه، كارهای غالبا طنزی چون مسافران، دزد و پلیس، ساختمان پزشكان و باغ مظفر نیز در پرونده خود دارد. مهراب قاسم‌خانی نیز كه با نگارش مجموعه 90 قسمتی شناخته می‌شود نگارش مجموعه‌های بسیاری را در پرونده كاری خود ثبت كرده است. حاصل این ازدواج «نویان» است. امیر جعفری و ریما رامین‌فر جعفری در كنار بازیگری، طرفداری از تیم محبوبش را فراموش نكرده و همواره و در موقعیت‌های مختلف استقلالی بودنش را به همه یادآوری می‌كند. او كه در كنار ریما رامین‎فر زوج محبوبی را تشكیل داده است، در فیلم‌هایی چون قاعده تصادف، نفوذی، بی‌پولی و مكس نیز بازی كرده است. رامین‌فر نیز با بازی در مجموعه پایتخت طرفداران بسیاری به دست آورده و این روزها همه منتظرند تا دومین مجموعه پایتخت را در ایام نوروز مشاهده كنند. رامین‌فر كه مادر یك پسر 6 ساله است، برای حضور در مجموعه پایتخت فرزندش را برای مدتی تنها گذاشته و تلاش می‌كند تا بار دیگر اثری درخور از خود ارائه دهد پژمان بازغی و مستانه مهاجر پژمان بازغی بیش از مستانه مهاجر شناخته شده است. هر چه باشد بازغی بازیگر است و مهاجر در پشت صحنه و مسئول تدوین است. كار مهاجر در فیلم‌های زندگی خصوصی، دختر شاه‌پریون، سوت پایان، آتش بس و سوپراستار ستودنی است. بازغی نیز با اینكه فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشكده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیركبیر است اما در نقش‌های خود به خوبی درخشیده تا جایی كه آثاری چون ندارها، دولت مخفی، دوئل و سربازهای جمعه را در پرونده كاری خود ثبت كرده است. امین زندگانی و الیكا عبدالرزاقی  الیكا عبدالرزاقی گرچه لیسانس ادبیات نمایشی دارد و در پرونده كاری‌اش آثار بسیاری ثبت كرد است، اما حضورش در مجموعه قهوه تلخ چنان زیبا بود كه بسیاری او را برای بازی در همین نقش می‌شناسند. او كه همچون بسیاری از بازیگران فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری استاد سمندریان است، در فیلم‌های فرزند صبح، ویلای من، میوه ممنوعه و مرد هزار چهره بازی كرده است. امین زندگانی هم كه بازیگر سینما و تلویزیون است در آثاری چون ملك سلیمان، مختارنامه، معصومیت از دست رفته و روزگار جوانی بازی كرده است. امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق حیایی سال 70 با فیلم دو همسفر به دنیای بازیگری آمد و خوش‌خلق در سال 79 با فیلم مونس. حیایی كه در پرونده كاری خود آثار بسیاری به ثبت رسانده است، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ از آن خود كرد. البته حیایی به بازیگری اكتفا نكرده و وارد عرصه موسیقی نیز شده و تاكنون 2 آلبوم روانه بازار كرده است.
مهدی پاكدل و بهنوش طباطبایی این زوج هر دو از دیار اصفهان وارد عرصه هنر شده‌اند و در نهایت با یكدیگر ازدواج كردند. پاكدل دانشجوی انصرافی رشته گرافیك دانشگاه آزاد، واحد تهران مركز است و در مجموعه محمد(ص) به كارگردانی مجید مجیدی بازی می‌كند. بهنوش طباطبایی نیز لیسانس مهندسی كامپیوتر دارد و دوره بازیگری را در دانشگاه تهران گذرانده‌ است. تئاتر برهان آخرین كار مشترك این زوج هنری است كه با استقبال بسیار مخاطبان روبرو شد.
 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 364
بازدید ماه : 4342
بازدید کل : 556211
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1